جراحی ستون فقرات

جراحی ستون فقرات

جراحی ستون فقرات

جراحی ستون فقرات یکی از جراحی هایی است که در حیطه فعالیت متخصص و جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات می باشد.

دردهای ستون فقرات از جمله شایع ترین دردهای سیستم اسکلتی، عضلانی هستند که بسیاری از افراد در طول زندگی خود آن ها را تجربه کرده اند.

اگرچه در بسیاری از موارد مشکلات و بیماری های مرتبط با ستون فقرات با روش های غیرجراحی بهبود می یابند اما در برخی موارد نیز جراحی تنها راه کمک کننده به بیمار است تا مشکلاتش کاهش یابد.

جراحی اغلب به عنوان آخرین گزینه درمانی و پس از طی دوره های درمانی با روش های غیرجراحی همچون دارو درمانی ، فیزیوتراپی و … توسط بهترین جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات به بیمار پیشنهاد داده می شود.

بهترین جراح ابتدا اقدام به معاینه دقیق بیمار و بررس پرونده پزشکی وی می کند و در صورت لزوم از روش های تشخیصی همچون سی تی اسکن و ام آر آی نیز بهره می برد، سپس درمان غیرجراحی را به بیمار پیشنهاد می دهد و در صورتی که پاسخ مناسب درمانی پس از طی یک دوره درمان با روش های غیرجراحی دیده نشود اقدام به جراحی می کند.

در مواردی که عوارض جدی برای بیمار ایجاد شده مانند بی اختیاری ادرار یا مدفوع و یا فلج اندام ها انجام جراحی در کمترین زمان ممکن ضرورت دارد.

این جراحی علاوه بر کمک به کاهش درد و بهبود عملکرد ستون مهره ها از پیشرفت بیماری و افزایش مشکلات بیمار نیز جلوگیری می کند.

پس از جراحی بیمار برای کاهش احساس درد با تجویز پزشک می تواند از داروهای مسکن استفاده کند، انجام فیزیوتراپی نیز پس از زمانی که پزشک تجویز می کند برای تکمیل پروسه درمان ضروری است.

جراح همچنین توصیه هایی در ارتباط با نحوه کار و فعالیت پس از جراحی به بیمار می کند که نقش موثری در پیشگیری از بروز مجدد بیماری و یا ابتلا به سایر آسیب های مرتبط با ستون مهره ها دارد.

 

جراحی ستون فقرات در چه بیماری هایی کاربرد دارد ؟

  • بیرون زدگی دیسک کمر و گردن
  • اسکولیوز و سایر ناهنجاری های ستون فقرات
  • تنگی کانال نخاعی
  • آسیب عصب سیاتیک
  • شکستگی مهره ها
  • و …
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[مجموع رای ها: 0 میانگین امتیازها: 0]