انحراف ستون فقرات

انحراف ستون فقرات یکی ار شایع ترین مشکلات ستون فقرات است که ممکن است بطور مادرزادی وجود داشته باشد یا در سنین کودکی یا بزرگسالی ایجاد شود.

انحراف در ستون مهره ها حتی ممکن است در اثر حوادث ناگهانی مانند سقوط از ارتفاع رخ دهد و برای درمان آن و اصلاح انحراف ایجاد شده باید به بهترین جراح ستون مهره ها مراجعه شود.

ستون فقرات در حالت طبیعی به شکل حرف S است که این حالت به محافظت از مهره ها کمک می کند و در صورتی که دچار تغییر شکل شود سبب بروز مشکلات و عوارضی همچون دردهای مزمن ستون فقرات و یا اختلال در عملکرد فرد برای انجام فعالیت های روزمره اش می شود.

شکستگی مهره ها در موارد شدید نیز یکی از دلایل مهم بروز انحراف در ستون فقرات است که باید توسط جراح ستون فقرات تحت درمان قرار بگیرد.

اسکولیوز نام دیگر این عارضه شایع است.

علائم انحراف ستون فقرات

• نامتقارن بودن شانه ها
  • خمیدگی بدن به یک سمت
  • احساس درد مزمن در کمر
  • اختلاف طول پاها

درمان این عارضه بسته به شدت آن با روش های مختلفی انجام می پذیرد ، در موارد خفیف که فرد علائم خاصی نداشته و مشکل مهمی برای وی ایجاد نشده درمان خاصی نیاز نیست و تنها دوره های منظم معاینه توسط جراح ستون فقرات توصیه می شود تا در صورت پیشرفت انحراف اقدامات درمانی در کمترین زمان ممکن آغاز شود.

تمرینات ورزشی و حرکات اصلاحی یکی از موثرترین روش های درمان اسکولیوز است که باید تحت نظر فیزیوتراپیست انجام بگیرد.

خواندن  علت سوزش و درد عصبی چیست؟

بریس های مخصوص ستون فقرات ، درمان های دستی و دستکاری ستون فقرات نیز به درمان و اصلاح آن کمک می کنند.

تمرینات فیزیوتراپی با تقویت عضلات مرکزی شکم و کمر و همچنین افزایش انعطاف پذیری مهره ها به تخفیف عوارض ناشی از این عارضه در فرد کمک می کنند.

در صورتی که روش های غیرجراحی نتوانند کمکی به بهبود شرایط فرد بکنند انجام جراحی توسط بهترین جراح ستون فقرات انجام می گیرد.

[مجموع رای ها: 1 میانگین امتیازها: 5]