متاستاز مغز

این تومورها از انواع شایع سرطان هستند که معمولا بدخیم بوده و سبب کاهش طول عمر بیمار مبتلا می شوند.

این تومورهای مغزی رایج ترین نوع تومورهای داخل جمجمه ای هستند که سالانه هزازان نفر را در سراسر جهان درگیر می کنند.

احتمال بروز متاستاز مغز در افرادی که به سرطان های سینه، ریه، پوست و روده مبتلا شده اند بیش از سایر افراد است.

بر اساس آمارها حدود نیمی از این تومورها به دلیل سرطان ریه رخ می دهد و در حدود یک چهارم افرادی که به سرطان سینه مبتلا شده اند به این سرطان نیز مبتلا می شوند.

میزان شیوع این تومورها نیز در دهه های پنجم و ششم زندگی افراد نیز بیش از سایر سنین است.

علائم متاستاز مغز

• افزایش فشار داخل جمجمه ای
  • سردرد های شدید و مزمن
  • حالت تهوع و استفراغ
  • اختلال هوشیاری
  • کاهش سطح هوشیاری که در برخی مبتلایان منجر به کما رفتن می شود.
  • تشنج یا حملات صرعی در حدود یک سوم مبتلایان حملات تشنجی را تجربه می کنند.
  • احساس ضعف و فلج خفیف در یک طرف بدن

برای درمان این تومورها باید به جراح مغز و اعصاب مراجعه شود ، بهترین جراح مغز و اعصاب در تهران برای تشخیص متاستاز مغز علاوه بر بررسی شرح حال بیماری از روش های تشخیصی دقیق همچون سی تی اسکن و ام آر آی نیز بهره می برد و بر اساس شدت رشد تومور بهترین روش درمانی را اتخاذ می کند.

درمان با توجه به اندازه و نوع متاستاز مغز محل اولیه آن و وضعیت کلی بیمار می تواند با روش های مختلفی انجام می گیرد و انتخاب نوع درمان بر عهده بهترین جراح مغز و اعصاب است.

خواندن  تومور قاعده جمجمه

داروهای غیر شیمی درمانی همچون داروهای ضددرد ، فنی توئین و کورتیزون از جمله روش های درمانی هستند که با هدف کاهش درد، کنترل تشنج (صرع) و تخفیف تورم مغز ناشی از تومور توسط بهترین جراح مغز و اعصاب در تهران تجویز می شوند.

داروهای شیمی درمانی نیز برای از بین بردن سلول های سرطانی تجویز می شوند. کار اصلی داروهای شیمی درمانی از بین بردن سلول‌های بیمار بدون آسیب به بافت های مجاور آن است. این نوع از درمان تاثیرات نامطلوبی هم بر روی سلول‌ها و بافت‌ های سالم بدن دارد.که از اثرات آن ریزش موهای بدن، خشک شدن پوست و لاغری است.

پرتو درمانی نیز از دیگر روش های درمان تومور است که برای از بین بردن سلول های سرطانی انجام می گیرد.

در بسیاری از موارد بیماران مبتلا متاستاز مغزی باید تحت جراحی مغز توسط بهترین جراح مغز و اعصاب در تهران قرار بگیرند.

در طی این جراحی سلول ها و بافت سرطانی از مغز خارج می شوند.