بهترین جراح ستون فقرات

بهترین جراح ستون فقرات پزشکی است که پس از معاینه دقیق بیمار ، بررسی پرونده پزشکی وی و بهره گیری از روش های تشخیصی دقیق مناسب ترین روش درمانی را برای درمان مشکلات ستون فقرات به بیمار پیشنهاد می دهد و در صورت لزوم اقدام به انجام جراحی ستون فقرات می کند.
مشکلات مرتبط با ستون فقرات که شایع ترین آن ها کمردرد است از جمله رایج ترین اختلالات سیستم اسکلتی هستند.
گاهی کمردردها علت خاصی ندارد و در اثر عواملی همچون خستگی و فعالیت زیاد ایجاد می شود و در برخی موارد نشان دهنده بروز مشکل جدی در ستون فقرات هستند که برای پیگیری علت و درمان آن مراجعه به بهترین جراح ستون فقرات ضروری است.
ستون فقرات یکی از حساس ترین قسمت های بدن است که با تمام بخش های دیگر در ارتباط است و نقش مهمی در عملکرد طبیعی فرد دارد به همین جهت برای تشخیص و درمان مشکلات ستون فقرات باید به بهبترین جراح ستون فقرات مراجعه شود.

در چه مواردی باید به بهترین جراح ستون فقرات مراجعه کرد؟
فتق دیسک کمر
دیسک بین مهره ای حرکت مهره‌ ها را بر روی یکدیگر تسهیل کرده و به جذب فشارهای وارد شده به ستون مهره ها کمک می کند.
حرکات ناگهانی کمر ، وارد شدن فشار بیش از حد بر ستون فقرات و فرسایش تدریجی دیسک ها از مهم ترین عوامل در بیرون زدگی دیسک کمر هستند.
بهترین جراح ستون فقرات پس از ارزیابی کامل شرایط بیمار در صورت لزوم اقدام به انجام جراحی می کند.
جراحی دیسک کمر با روش های لامینکتوم ، جراحی میکروسکوپیک ، جراحی اندوسکوپیک ، جراحی با دستگاه دکمپرسیو ، نوکلئوتومی ، کوبلیش و جراحی با لیزر پرتوان انجام می گیرد.
فتق دیسک گردن
فتق دیسک گردن زمانی ایجاد می شود که ماده درونی دیسک به بیرون نشت کرده و سبب آزاد شدن مواد شیمیایی ایجاد کننده درد و التهاب و فشار به اعصاب نخاعی شود.
تومورهای نخاعی
تومورهای نخاعی با رشد توده های بافتی غیر سرطانی و یا سرطانی در نزدیکی و یا داخل طناب نخاعی و یا در داخل استخوان های ستون فقرات مشخص می شود.
جراحی تومورهای نخاعی از جمله جراحی های حساس است که باید توسط بهترین جراح ستون فقرات انجام بگیرد.
تنگی کانال نخاعی
تنگی کانال نخاعی از بیماری های جدی ستون فقرات است که با درد کمر ، ضعف و بی حسی در اندام های تحتانی همراه است.
زمانی که مسیر نخاع تنگ می‌شود در برخی موارد علاوه‌ بر ضعف و سستی عضلات پاها، اختلال در کنترل مثانه نیز ممکن است رخ دهد.
آرتروز کمر و گردن
آرتروز کمر و گردن در نتیجه فرسایش تدریجی غضروف مفصلی رخ داده و منجر به درد ، التهاب و محدود شدن دامنه حرکات کمر و گردن می شود.
آسیب دیدگی مهره ها مانند شکستگی مهره ها
شکستگی مهره ها د راثر حوادث ناگهانی مانند تصادفات رانندگی و به ندرت در حین ورزش های پربرخورد رخ می دهد.
از آن جایی که مهره ها در نزدیکی طناب نخاعی قرار دارند درمان این آسیب جدی نیازمند مراجعه به بهترین جراح ستون فقرات است.

خواندن  بیرون زدگی دیسک کمر و درمان آن